U cilju promovisanja javnog prevoza i nemotorizovanih vidova transporta, Agencija za bezbednost saobraćaja pozvala je sve zaposlene u državnoj upravi da 22. septembra, na „Dan bez automobila“, dođu i vrate se sa posla pešačeći, biciklom ili javnim prevozom i da svoje automobile ostave kod kuće.
Bez automobila na posao 22. septembra
Evropska nedelja mobilnosti je godišnja kampanja za podizanje svesti koja ima za cilj da promeni svest građana u vezi korišćenja javnog prevoza, vožnje bicikla, pešačenja, odnosno vidova transporta koji ne stvaraju zagušenja u saobraćaju i nisu štetni po životnu sredinu, navedeno je u saopštenju Agencije.
Evropska nedelja mobilnosti se u 2014. godini organizuje pod sloganom „naše ulice – naš izbor“ i u potpunosti prihvata principe kojim je vođena najnovija politika mobilnosti razvijena od strane Evropskih institucija.
U Evropi oko 2000 gradova uzima učešće u obeležavanju nedelje mobilnosti. Očekuje se približan broj i za 2014. godinu. Ljubljana (Slovenija) je u 2013. godini osvojio godišnju nagradu.
Evropska nedelja mobilnosti organizovana je od strane mreža gradova Eurocities, Energy-Cities i Climate Alliance, uz političku i finansijsku podršku Ervopske komisije i njenog Generalnog direktorata za životnu sredinu.
Oni navode da automobili emituju štetne gasove i imaju stalan negativan uticaj na ozonski omotač i klimatske promene, zbog čega treba izbegavati korišćenje automobila, naročito na relacijama kraćim od pet kilometara.
I biciklistički Savez Vojvodine poziva sve građane da podrže inicijativu „EVROPSKE NEDELJE MOBILNOSTI“ i „SVETSKOG DANA BEZ AUTOMOBILA“.
.
„Naša ulica, naš izbor“
Tokom prošlog veka, urbanisti su oblikovali gradove za potrebe motorizovanog saobraćaja. Urbana područja širom Evrope bila su modelirana da olakšaju kretanje automobila, često na uštrb drugih vidova transporta. Dominacija privatnih vozila dovela je do toga da su naši gradovi sve više opterećen, zagađeni i bučni, kao i manje zdravi i prijatni.
I biciklistički Savez Vojvodine poziva sve građane da podrže inicijativu „EVROPSKE NEDELJE MOBILNOSTI“ i „SVETSKOG DANA BEZ AUTOMOBILA“.
.
„Naša ulica, naš izbor“
Tokom prošlog veka, urbanisti su oblikovali gradove za potrebe motorizovanog saobraćaja. Urbana područja širom Evrope bila su modelirana da olakšaju kretanje automobila, često na uštrb drugih vidova transporta. Dominacija privatnih vozila dovela je do toga da su naši gradovi sve više opterećen, zagađeni i bučni, kao i manje zdravi i prijatni.
Evropska nedelja mobilnosti 2014 ima za cilj da se ponovo proceni kako vidimo urbani prostor. Tokom cele nedelje, odnos između korišćenja i kvaliteta životnog prostora će biti ispitani. Ovogodišnji slogan „Naše ulice, naš izbor“, ohrabruje ljude širom Evrope da stvore tip grada u kojem žele da žive.
Globalno, postoje već i potezi „povratka“ urbanih sredina: auto-parking mesta se transformiše u mini parkova, određene ulice mogu se koristiti za aktivnosti zajednice, na saobraćajnicama mogu da se postave mobilijari raznih usluga i zabave. Ukratko, ove godine je sve u premeštanju i redizajniranju ulica i javnih prostora u korist ljudi.
Potrebe biciklista i pešaka su često marginalizovane – ove godine se nadamo promenama u prioritetima za kretanje, tako da oni koji koriste sredstva prevoza sa niskim uticajem zagađenja i održive metode transporta mogu dobiti centralno mesto.
Od grada do grada, svako od nas utiče na način kako koristimo prostor i vrste prevoza koje smo izabrali kao prioritet. Zajedno, lokalne vlasti i građani mogu da dizajniraju gradove koji će na prvo mesto staviti čoveka.
Posebno priznanje dodeliće se preduzeću, firmi ili drugom kolektivu i organizaciji ispred čijeg se ulaza ili na parkingu u toku nedelje mobilnosti nalazi najveći broj bicikala. Svi oni koji u toku nedelje mobilnosti budu videli veliku grupu bicikala ili biciklista na jednom mestu i to dokumentuju putem e-mail: bsv@neobee.net stiču pravo učešća u izvlačenju robne nagrade.
Evropska nedelja mobilnosti 2014 ima za cilj da se ponovo proceni kako vidimo urbani prostor. Tokom cele nedelje, odnos između korišćenja i kvaliteta životnog prostora će biti ispitani. Ovogodišnji slogan „Naše ulice, naš izbor“, ohrabruje ljude širom Evrope da stvore tip grada u kojem žele da žive.
Globalno, postoje već i potezi „povratka“ urbanih sredina: auto-parking mesta se transformiše u mini parkova, određene ulice mogu se koristiti za aktivnosti zajednice, na saobraćajnicama mogu da se postave mobilijari raznih usluga i zabave. Ukratko, ove godine je sve u premeštanju i redizajniranju ulica i javnih prostora u korist ljudi.
Potrebe biciklista i pešaka su često marginalizovane – ove godine se nadamo promenama u prioritetima za kretanje, tako da oni koji koriste sredstva prevoza sa niskim uticajem zagađenja i održive metode transporta mogu dobiti centralno mesto.
Od grada do grada, svako od nas utiče na način kako koristimo prostor i vrste prevoza koje smo izabrali kao prioritet. Zajedno, lokalne vlasti i građani mogu da dizajniraju gradove koji će na prvo mesto staviti čoveka.
Posebno priznanje dodeliće se preduzeću, firmi ili drugom kolektivu i organizaciji ispred čijeg se ulaza ili na parkingu u toku nedelje mobilnosti nalazi najveći broj bicikala. Svi oni koji u toku nedelje mobilnosti budu videli veliku grupu bicikala ili biciklista na jednom mestu i to dokumentuju putem e-mail: bsv@neobee.net stiču pravo učešća u izvlačenju robne nagrade.
Evropska nedelja mobilnosti 2014 traje do 22. septembra 2014. godine.