Ako se novi zakon o zaštiti potrošača bude dosledno i primenjivao građani će u ovoj godini biti oslobođeni svakodnenih SMS poruka od raznih trgovaca koji nude svoja sniženja.
Jedna od stavki novog zakona o zaštiti potrošača zabranjuje direktan marketing, trgovci bez pristanka potrošača neće moći da ga zovu telefonom, šalju elektronsku poštu i dostavljaju štampane materijale, koje potrošač nije tražio.
Po novom zakonu o zaštiti potrošača , svako ko prodaje neku robu , odgovoran je za kvalitet .Tako da bi trebalo da u 2011.godini u Organizaciju potrošača Srbije stigne i manje pritužbi građana.Samo u 2010.godini u ovu organizaciju pristiglo je više od 2.500 žalbi potrošača koji su se žalili na nekvalitetnu robu široke potrošnje, pre svega na belu tehniku, audio i video uređaje, odeću i obuću.
Prema novom zakonu, opšti garantni rok za tehničke proizvode je od sada dve godine.Ukoliko dođe do kvara u prvih 6 meseci od prodaje, prodavac će morati da popravi ili zameni robu.
Novi Zakon obavezuje trgovce i da jasno obaveste kupca o kvalitetu robe koju nude, sa istaknutom cenom proizvoda, uključujući PDV, ali i drugim podacima, pa i porezima. I to na razumljiv, čitljiv i lako uočljiv način.