Sremska Mitrovica – U prostorijama sremskomitrovačke Mesne zajednice „22. avgust“ juče je organizovana tribina pod nazivom „Kampanja unapređenja bezbednosti vozača bicikala“.
Kampanju je organizovao Savet za bezbednost saobraćaja Grada Sremska Mitrovica u saradnji sa Biciklističkim savezom Srbije, a cilj iste jeste da se vozačima bicikala unapredi svest o značaju bezbednog učešća u saobraćaju, da im se ukaže na ključne uzroke nastanka saobraćajnih nezgoda sa učešćem biciklista, da im se pojasne obaveze definisane Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima i dr.
Predavanje na tribini su održali predsednik Biciklističkog Saveza Srbije Branko Banović i Đorđe Vranješ, predsednik Centra za zaštitu i bezbednost.
„Jedna od glavnih uloga Saveta za bezbednost saobraćaja Grada Sremska Mitrovica jeste organizacija ovakvih vrsta edukacija zahvaljujući kojima se povećava bezbednost svih učesnika u saobraćaju. Mi smo nedavno realizovali kampanje namenjene biciklistima i traktoristima, a ovaj put smo odlučili da se bavimo biciklistima. U zadnjih pet godina na teritorije grada je poginulo je četvoro biciklista, a 148 njih je povređeno. Glavni uzrok ili uticajni faktor jeste nepravilno rukovanje samih vozača bicikala svojim prevoznim sredstvom i baš zbog toga su nam ovakve i slične kampanje jako bitne. Naš krajnji cilj je da smanjimo ukupan broj nezgoda“, rekao je Miroslav Jovanović, načelnik Gradske uprave za saobraćaj, komnalne i inspekcijske poslove.
Kako je objasnio Jovanović, ustanovljeno je da je najveći broj stradalih, odnosno povređenih biciklista čine lica stara između 46 i 64 godine, pa je akcenat stavljen upravo na tu kategoriju.
Banović se nadovezao na priču Jovanovića i dodao da Biciklistički savez Srbije veliku pažnju poklanja bezbednosti i da je u pripremi još jedan projekat koji u fokusu ima decu bicikliste.
Prema njegovim rečima biciklisti su jedna od najranjivijih grupa učesnika u saobraćaju pored pešaka.
„Imamo tu nesreću da biciklističke staze retko koji grad ima u Srbiji, u većim gradovima malo je bolja situacija, ali ne dovolno dobra i mi radimo na tome i trudimo se da bar ako ništa drugo obeležimo puteve po kojima se biciklisti najčešće kreću i omogućimo im bar malo veći stepen bezbednosti. Statistički je utvrđeno da se nesreće dešavaju najčešće između 18 i 21 čas, pa samim tim možemo da zaključimo da su biciklisti često neosvetljeni i da je to jedan od glavnih i najčešći uzrok stradanja biciklista“, rekao je Banović.
Po završetku tribine organizatori su prisutnima podelili komplete prednjeg i zadnjeg svetla za bicikle i letke sa ključnim savetima za bezbedno učešće u saobraćaju.