Poljoprivredni proizvođači u 2017. i 2018. godini više nemaju obavezu obnove registracije gazdinstava. Ako nije došlo do promene podataka upisanih u okviru gazdinstva, poljoprivrednici već upisani u Registar, nemaju obavezu obnove registracije i podnošenja propisanih obrazaca. Ukoliko do promene dođe, dužni su da izmenjene podatke dostave nadležnoj područnoj filijali Uprave za trezor Ministarstva finansija i to u roku od 30 dana od dana nastanka promene.
Prijava promena važna je radi ostvarivanja pojedinih prava na podsticaje, tako npr. radi ostvarivanja prava na regres za premiju osiguranja useva i plodova, potrebno je Upravu za trezor obavestiti o promeni setvene strukture ukoliko je do nje došlo, a za podsticaje u stočarstvu za tov potrebno je prijaviti promene stočnog fonda. Takođe, potrebno je prijaviti sledeće promene:
– unos ili brisanje površina,
– promenu nosioca poljoprivrednog gazdinstva,
– promenu sedišta poljoprivrednog gazdinstva,
– promenu namenskog tekućeg računa.
Poljoprivredna gazdinstva i porodična poljoprivredna gazdinstva upisana u Registar dostavljaju Upravi podatke koji se odnose na upis u Registar, kao i svaku promenu ovih podataka u roku od 30 dana od dana nastanka promene.
Ukoliko vam ističu ugovori o zakupu, neophodno je da kontaktirate Upravu za trezor i raspitate se na koji način ih njihov softver briše iz registra u zavisnosti od datuma isteka ugovora. Dosadašnja praksa je bila da ugovori koji ističu zaključno sa 31.10. tekuće godine, budu automatski izbrisani iz zemljišnog fonda.
Poljoprivredna gazdinstva koja postoje u registru na dan 30.09.2016. godine, ostvariće svoje pravo na podsticaje u 2017-oj sa zemljišnim fondom koji se na taj dan nalazi u registru u Upravi za trezor.
Više informacija u područnoj filijali Uprave za trezor, kao i u Agenciji za ruralni razvoj Grada Sremska Mitrovica – 022/610-573.