Sremska Mitrovica – Zbog pometnje koja se javila u prethodnim danima, a zbog uvećanih računa za održavanje zgrada koje je sada u nadležnosti „Gradskog stanovanja“ kao pravnog naslednika JP „Direkcije za izgradnju grada Sremska Mitrovica“, oglasio se Miloš Kovač, direktor ovog sremskomitrovačkog preduzeća koji je objasno zbog čega je došlo do povećanja računa.
Pre svega Kovač je naglasio da je najvažnije što građani u kolektivnom obliku stanovanja moraju da znaju da je sada u račun za tekuće održavanje zgrada uračunato i održavanje higijene zgrada što se do sada plaćalo kao posebna stavka.
„Priče da su računi masovno duplirani nisu tačne, računi jesu dulirani za stanare možda tri-četiri zgrade na teritoriji Sremske Mitrovice, ali samo u zgradama koje su u prethodnom periodu na osnovu svojih nekih donetih odluka skupštine stanara odlučili da plaćaju JP „Direkcij za izgradnju grada Sremska Mitrovica“ koja je bila zadužena za kolektivne oblike stanovanja, pola cene. To jednostavno više nije moguće. U „Direkciji“ se na žalost ovom oblašću nisu toliko bavili, pa je to moglo da prođe, međutim više ne“, priča Kovač.
On objašnjava da iznos koji sada stanari tih zgrada plaćaju je iznos koji bi oni inače plaćali, a da svi ostali koji imaju primedbe da im je uvećan račun u suštini nisu dovoljno informisani i upoznati sa činjenicom da je u tom računu sada sadržano i čišćenje zgrade, održavanje higijene što su oni posebno plaćali.
„Prosek koji su stanari zgrada do sada plaćali za održavanje higijene kretao se između 160 i 300 dinara, tekuće održavanje zgrada su plaćali od 220 do 500 dinara, a sve u zavisnosti od zgrade. Tako da sada te zgrade koje su plaćale 220-230 dinara tekuće održavanje sada plaćaju negde oko 430 dinara sve, i tekuće održavanje i održavanje higijene zgrade“, objašnjava Kovač i dodaje da jedna trećina zgrada sada plaća manje račune, jedna iste kao i do sada, a jedna trećina uvećane, ali napominje da se uvećanje kreće od 40 do 100 dinara maksimum.
Na račune su se žalili i oni građani koji u stanovima obavljaju poslovnu delatnost, ali im je iz „Stanovanja“ objašnjeno da je skupštinskom odlukom predviđeno da održavanje zgrade oni plaćaju dva puta skuplje.
„Napominjem najveća zabluda je nastala oko toga što su stanari zgrada plaćali održavanje higijene i tekuće održavanje posebno, a sada im je sve u okviru jedne usluge. Mi smo raznim predsednicima kućnih saveta poslali obaveštenja koja su trebala da budu istaknuta na oglasnim tablama zgrada kako bi stanari buli upoznati sa ovom novinom, da jednostavno sada u okviru jednog računa plaćaju i održavanje higijene i tekuće održavanje zgrada“, rekao je Kovač.
Za kraj on je objasnio da je predsednicima kućnih saveta rečeno i da ukoliko smatraju da mogu jeftiniju ponudu da nađu „Stanovanje“ će takvu ponudu prihvatiti s tim što to određeno lice koje će za njih izvršavati usluge održavanja mora da dođe u „Stanovanje“ da donese menicu kao garanciju za izvedene radove, jer ne žale da dođe do toga da im se stanari zgrada žale žale na kvaltet radova na koji oni nisu mogli da utiču.