Sremska Mitrovica – Sanitarna inspekcija u narednom period kreće sa pojačanom kontrolom nad ugostiteljskim objektima.
Nakon perioda trajanja vanredne situacije tokom kojeg su sanitarni inspektori u saradnji sa Zavodom za javno zdravlje vršili pojačane kontrole vodosnabdevanja, kao i kontrole kolektivnih centara, vraćaju se redovnim aktivnostima.
Miloš Lukić, načelnik odeljenja pokrajinske sanitarne inspekcije sa sedištem u Sremskoj Mitrovici, pre priče o daljem planu rada sanitarne inspekcijske službe, osvrnuo se na protekli period i rekao da je služba sanitarne inspekcija svoj posao obavila na zadovoljavajući način i da je zahvaljujući redovnim kontrolama i izricanjem pravovremenih mera sprečena pojava epidemija u kolektivnim centrima, za koje se zna da su u takvim situacijama izuzetno podložni širenju različitih bolesti.
„Vanredna situacija nam je prošla u stanju maksimalne pripravnosti i maksimalnog dežurstva. Inspektori su po 24 sata bili na terenima u okrugu zajedno sa ekipama Zavoda za javno zdravlje, uzimali smo uzorke vode svakodnevno, vršili nadzor nad kolektivnim i prihvatnim centrima za privremeno raseljena lica. Zabrinjavajućih slučajeva nije bilo i sve je prošlo u najbolje mogućem redu sa obzirom na situaciju“, rekao je Lukić.
O radu sanitarne inspekcije u narednom periodu Lukić je prvo objasnio da je sanitarna inspekcija služba koja radi na osnovu svog mesečnog, tromesečnog, šestomesečnog i godišnjeg plana, a sve u skladu sa sezonom.
„Sada ide letnja sezona, taj deo nadzora smo već trebali početi, ali zbog poplava malo kasnimo, vršićemo pojačan nadzor nad ugostiteljskim i turističkim objektima pošto počinje turistička sezona, a kontrola će se naročito vrštiti nad ugostiteljskim objektima na magistralnim putevima, kao i redovan planski pojačan nadzor objekata za proizvodnju i promet lako kvarljivih namirnica, letnjih poslastica, nad objektima, opremom, licima i proizvodima“, rekao je Lukić.
Krug delovanja sanitarne inspekcije u skladu sa zakonom o sanitarnom nadzoru, podrazumeva inspekcijski nadzor nad objektima vodosnabdevanja, nad objektima školskih i predškolskih, zdravstvenih ustanova, sportskih i ugostiteljskih objekata, objekata za proizvodnju i promet hrane u delu hrane.
Najveći problem sa kojim se susreće sanitarna inspekcija je mali broj zaposlenih u ovom sektoru. Sanitarne inspekcije vrši 5 inspektora, koji obuhvataju 7 opština, preko 325.000 stanovnika i 5.000 objekata.
U narednih 10 dana očekuje se početak rada sajta Pokrajinskog sektora za zdravlje na kojem će se građani moći informisati o radu sanitarne inspekcije, kontakt telefonima, ostaviti komentare, sugestije, kao i podneti prijave. Kontakt telefon službe sanitarne inspekcije u Sremskoj Mitrovici 022/610-558