Standardno trajanje vozačke dozvole je 10 godina. Međutim, nakon što vozač napuni 65 godina, dužina trajanja dozvole se smanjuje na 5. Na ovaj način, zakon forsira starije vozače da češće proveravaju svoje zdravstveno stanje i time se osiguraju da ne ugrožavaju ni sebe ni druge učesnike u saobraćaju!
Čak i ako vozač koji ima između 55 i 65 godina starosti želi da produži svoju dozvolu, biće mu izdata vozačka koja važi samo do njegove ili njene 65-e godine. Dakle ni vozačima koji imaju više od 55 godina se ne izdaje vozačka dozvola na čitavih 10 godina.
Vozačka dozvola kojoj je istekao rok važenja, što važi za i za one koji su napunili 65 godina, produžava se tako što se na zahtev vozača izdaje nova vozačka dozvola. Zahtev za izdavanje nove vozačke dozvole zbog isteka važenja prethodne podnosi se najranije 30 dana pre isteka važenja vozačke dozvole.
Za istek roka vozačke dozvole kazna je 10.000 dinara. Ako za 30 dana punite 65 godina, vreme je da produžite vašu vozačku dozvoli kako bi izbegli kaznu. Dešava se da građani zaborave da posle proslave rođendana, više ne mogu da upravljaju svojim automobilom, ako nisu na vreme produžili svoju vozačku dozvolu.
Ako ste napunili 65 godina i morate da produžite svoju vozačku dozvolu, očekuje vas nešto drugačija procedura. Pre svega, potrebno je odraditi lekarski pregled kako bi doktor ustanovio da li ste još uvek zdravstveno sposobni da upravljate motornim vozilom.
Produženje vozačke dozvole posle 65 godina starosti. Važno je da sve odradite pre nego što napunite 65 godina starosti, najmanje mesec dana ranije.
Ako ste napunili 65 godina i morate da produžite svoju vozačku dozvolu, očekuje vas nešto drugačija procedura. Pre svega, potrebno je odraditi lekarski pregled kako bi doktor ustanovio da li ste još uvek zdravstveno sposobni da upravljate motornim vozilom.
Pre nego što se javite na pregled, moraćete da uplatite taksu. Visina takse zavisi od zdravstvene ustanove u kojoj se obavlja pregled, uglavnom iznosi oko 2000-3000 dinara. Spremite se da provedete par sati obilazeći lekare, jer će vas pregledati neuropsihijatar, oftamolog, psiholog, lekar opšte prakse, a neophodno je i izvaditi krv.
Lekari će pregledati motoriku vašeg tela, vaše psihičko stanje, vid i druge sposobnosti, kako bi se uverili da li ste sposobni da i dalje vozite automobil i da ne ugrožavate bezbednost učesnika u saobraćaju! Na ovakav pregled ste sigurno išli pre nego što ste krenuli u auto školu. Dakle, ovu proceduru ste već prošli, na početku vaše vozačke karijere, a ako ste bili profesionalni vozač, sigurno ste morali na lekarski pregled pre svakog izdavanja dozvole.
Dalja procedura je ista kao i kod standardne promene vozačke dozvole. Pre apliciranja za novu vozačku
dozvolu, morate uplatiti 3 naknade.
Što se tiče naknada i broja žiro računa i poziva na broj, najbolje je posetiti zgradu MUP-a u vašem gradu kako biste uzeli tačne podatke sa oglasne table, jer se pojedini podaci razlikuju od opštine do opštine. Takse uplaćujete u pošti ili banci a uplatnice sačuvajte kako bi ste ih priložili prilikom podnošenja zahteva za izdavanje vozačke dozvole.
Pored uplatnica i izveštaja lekara, za podnošenje zahteva za novu vozačku dozvolu biće vam potrebna i važeća lična karta, kao i stara vozačka dozvola. Svu dokumentaciju ćete predati u lokalnom sedištu MUP-a.
Koliko traje vozačka dozvola za lica starija od 65 godina?
Standardno trajanje vozačke dozvole je 10 godina. Međutim, nakon što vozač napuni 65 godina, dužina trajanja dozvole se smanjuje na 5. Na ovaj način, zakon forsira starije vozače da češće proveravaju svoje zdravstveno stanje i time se osiguraju da ne ugrožavaju ni sebe ni druge učesnike u saobraćaju!
Čak i ako vozač koji ima između 55 i 65 godina starosti želi da produži svoju dozvolu, biće mu izdata vozačka koja važi samo do njegove ili njene 65-e godine. Dakle ni vozačima koji imaju više od 55 godina se ne izdaje vozačka dozvola na čitavih 10 godina.
Lekarski izveštaj ne sme biti stariji od 6 meseci u trenutku kada odlučite da aplicirate za produženje vozačke dozvole.
Pratite nas na našoj Facebook, Instagram stranici i Twitter nalogu.
9 komentari
Zakonodavac ocito nema pametnijeg posla,neka pogleda statistiku prekrsaja i udesa kod vozaca 65 i vise ,također neka pogledaju u oci onih koji voze,telefoniraju,tipkaju poruke i pozabavi se tim problemom koji je svaki dan sve veci,sve sto rade zamazivanje ociju uzrika u posljedica
A zašto neko od onih iz ministarstva saobraćaja ne izađe sa podatkom koja vozila učestvuju najčešće u udesima .Videće da su to većinom skupe mašine koje voze bahati lovatori koji su se preko noći obogatili pa se tako i na putu ponašaju.Znači nisu uzrok stari automobili i tehnička neispravnost nego nešto sasvim drugo.Uveli drastićne tehnićke preglede da bi uništili “ sitne“ i na kraju opet udesa koliko hoćete i još vise.
I naravno sve to da bi se punio budzet 😀😀😀
БАШ ТАКО АЛИ ЏАБА
JA BI SMANJIO MLADJOJ KATEGORIJI.Svake dve godine, pa nebi ovoliko ginuli kao zecevi.Nema dana da neki pogine izmwdju 20 g do 40g Tu je problemA nas starije ostavite na miru.
Ovi što napune 65+ zabraniti da voze i zabraniti da glasaju kad su izbori
Mislim da je ovo nekorektno treba da doktori odrede na koliko vremenski je vozač sposoban da vozi dali 5 ili 10 godina a ne da zakon donosi odluku ako je napunio 65 godina da ga obavezuje na 5 godina „“
u ovom slučaju se radi o iskusnim i zrelim ljudima vozačima koji naravno ako nisu sposobni da voze ne pada im na pamet da sednu za volan „“
gledajući sa medicinske strane kao medicinski radnik da bi trebalo da bude tako a sa pravne strane nisam u mogućnosti da to menjam „“
unapred zahvalan „“
Glupost od zakona. Sta kaze statistika? Od 100 saobracajnih nezgoda, za koliko su odgovorni stariji od 65 godina? Mislim da je bas najvise saobracajki izazvalo ljudi u rasponu od 18 do 45 godina. Sto si stariji, obicno vozis sporije i pazljivije, a imas mnogo vise iskustva za izbegavanje kriticnih situacija
Šta reći a ne opsovati sve ove kreatore ovog nakaradnog i lopovskog zakona vama kao i svakom lopovu pljačkašu je bitno da se samo otmu pare ljudima X njih stvarno nesposobnih imaju ogromne privilegije dok ostali zdravi pravi i normalni moraju da plaćaju i da plaćaju i nekih mi i nije žao u opšte to su oni što su svoju dušu prodali ili predali za dva jaja ili sendvič ali ovi normalni zdravi i čestiti koji se nisu predali njih mi je žao još ću samo napisati OLOSCINE SMRDLJIVE
Komentari su zatvoreni.