Putarina će se od sledeće godine, osim na auto-putevima, naplaćivati i na brzim saobraćajnicama u Srbiji, a za najveće šlepere i na pojedinim magistralnim putevima koji su opterećeni, piše Blumberg Adrija.
To je izjavio ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Vesić je naveo da će biti formirano posebno preduzeće koje će baviti samo naplatom putarine.
„Putarina se po našem zakonu sada naplaćuje samo na auto-putevima. Već do 2026. godine imaćemo završenih skoro 180 kilometara brzih saobraćajnica, pa će početi naplata i njihovog korišćenja, ali ne preko rampi, već satelitskim praćenjem vozila. Cena putarine na brzoj saobraćajnici ne može da bude ista kao na auto-putu ali će se korišćenje naplaćivati„, rekao je Vesić za Blumberg Adriju.
Na pitanje zašto se osniva posebno preduzeće za naplatu putarine, odgovorio je da se očekuje da sa naplatom putarine na auto-putevima, brzim saobraćajnicama i najvećim šleperima na pojedinim magistralnim pravcima, iznos bude oko tri puta veći nego ove godine kada se očekuje više od 40 milijardi dinara prihoda, a takav posao prevazilazi kapacitete „Puteva Srbije“.
Ministar je ukazao i na potrebnu reorganizaciju putarskih firmi, kako bi se jedna bavila samo auto-putevima, druga svim ostalim putevima i posebna koja će naplaćivati putarinu.
Upitan kada će država prestati da subvencioniše „Puteve Srbije“, s obzirom na prihod od naplate putarine, koji je godišnje oko 33,7 milijardi dinara, ministar je pojasnio da se putevi ne mogu rekonstruisati samo iz tog izvora, budući da je u Srbiji oko 6.000 kilometara magistralnih puteva koji treba da se rekonstruišu, od 15.000 kilometara koliko ih je ukupno.
Zato, dodaje, država ima obavezu da ulaže u putnu infrastrukturu, ali i napominje da to nisu klasične subvencije, jer se ta sredstva koriste za rekonstrukciju puteva, a ne za plate.
Izvor Blumberg Adrija