Nova mobilna aplikacija „Elektroprivrede Srbije“, koja korisnicima omogućava praćenje potrošnje električne energije, upravljanje računima i druge funkcije, naišla je na određene poteškoće koje posebno pogađaju podstanare. Naime, za pristup funkciji „Uvid u račun“ potreban je JMBG, što može predstavljati problem onima koji žive u iznajmljenim stanovima.
„Problem je što se za naplatni broj traži JMBG. Ranije je bilo dovoljno da se upiše ED broj. Ljudi koji žive u iznajmljenim stanovima nemaju uvid u JMBG i ne žele da traže taj podatak od gazde“, istakao je jedan od korisnika aplikacije.
Ova situacija ukazuje na problem koji se javlja kada vlasnik stana, iz nekog razloga, ne pruži potrebne informacije o JMBG-u podstanarima. Ako se vlasnik stana sam ne seti da to uradi, podstanari će imati ozbiljne poteškoće u pristupu funkcijama aplikacije koje zahtevaju ovaj podatak.
Ova novonastala situacija stavlja podstanare u nepovoljan položaj, jer su oni ovisni o volji vlasnika stana da im omogući pristup podacima neophodnim za korišćenje aplikacije.
Uz to, prilikom pretrage aplikacije na Google Play i App Store prodavnicama, aplikacija se pojavljuje tek na petom ili šestom mestu kada se naziv pretražuje na latinici, što dodatno otežava korisnicima da pronađu pravu aplikaciju i identifikuju lažne verzije. Naziv aplikacije je napisan na ćirilici, dok većina korisnika pretražuje aplikacije na latinici.
Građani su pozvani da budu oprezni prilikom preuzimanja aplikacije i da se informišu o pravoj verziji aplikacije „Elektroprivrede Srbije“, koja se može prepoznati po zvaničnom logotipu i detaljnom opisu proizvođača.