Kada se na instrument tabli upali žuta (crvena na nekim automobilima) lampica upozorenja, to je dodatno upozorenje, pored pokazivača koji se spušta na nulu, da vam ponestaje goriva i da idete na pumpu što pre.
Kada se vozi sa rezervnom količinom goriva, razdaljina koja se može preći pre nego što se motor ugasi obično je dovoljna da se stigne do najbliže benzinske pumpe, piše auto magazin
Međutim, ne preporučuje se vožnja „na dimu“, jer na kraju, ali ne i najmanje važno, rezervni sistem upozorenja može da pokvari ili ne radi tačno, a opseg sa poslednjim decilitrima goriva je promenljiv u zavisnosti od stila vožnje, konfiguracije puta, kao i od model automobila, jer imaju različite znakove podešavanja upozorenja.
Kod vozača vožnja sa rezervnom količinom goriva može izazvati uznemirenost, što negativno utiče na bezbednost vožnje, a u nekim zemljama je zaustavljanje zbog nedostatka goriva čak i kažnjivo. I dok je vožnju sa malo goriva najbolje izbegavati, to se može dogoditi čak i savesnim vozačima zbog raznih faktora.
U vezi sa ovim problemom, britanska organizacija za analizu tržišta Compare The Market izvršila je analizu autonomije raspoložive rezerve goriva pojedinačnih automobila i klasifikovala ih prema udaljenosti koju mogu da pređu kada se upali lampica upozorenja.
Automobili sa većom autonomijom:
Volkswagen Passat -120 km
Volvo V40 -113 km
Ford Mondeo -112
BMW serije 5 -105 km
Toyota Prius – 107 km
Mercedes E – 103 km
Audi Q5 -102 km
Automobili sa manjom autonomijom:
BMW M3 -51 km
Kia Picanto -52 km
Fiat 500 -59 km
Mini Cooper -60 km
Mitsubishi Outlander -61 km
Jaguar XK- 62 km
Citroen C1 -61 km
Rezultati studije pokazuju da je preterani strah kada se upali upozorenje o niskom nivou goriva nepotreban, jer se proizvođači automobila pridržavaju pravila od deset odsto zapremine rezervoara, koja se obično određuje kao proporcija rezerve, a to je u gotovo svim dovoljno slučajeva da posetite najbližu pumpu.
Takođe treba uzeti u obzir da se potrošnja povećava zbog drugih faktora, na primer zbog rada klima uređaja ili ekstremno niskih temperatura.
Skoro potpuno prazan rezervoar može čak izazvati kvar motora, jer se usisna pumpa može pregrejati, a kondenzovana vlaga i naslage prljavštine mogu ući u sistem protoka goriva i akumulirati se na dnu rezervoara, piše auto magazin.