Sećanje na Majdu Kurnik: „Život pretočen u slike“

Od strane Ozon
0 komentari

SREMSKA MITROVICA. Na talenat i dela Majde Kurnik (1920- 1967), do 24. aprila, podetiće izložba „Život pretočen u slike“ u galeriji „Lazar Vozarević“ u Sremskoj Mitrovici.

Rođena u Škalama kod Velenja, u Sloveniji, učiteljsku školu završava je u Ljubljani, a po izbijanju Drugog svetskog rata, celu njenu porodicu Nemaci su proterali u Srbiju. Tu je, 1942. i 1943. slikarstvo učila u školi Mladena Josića, u zgradi Kolarčeve zadužbine, i potom upisala Akademiju za likovnu umetnost u Beogradu. Međutim, već u jesen 1944. priključuje se NOB – u, postaje član likovne sekcije Propagandnog odeljenja, kao jedina žena slikar. Posle rata studije nastavlja u klasi profesora Ivana Tabakovića, Đorđa Andrejevića-Kuna, Koste Hakmana, Marka Čelebonovića i Mihajla Petrova. Posle dipomiranja bila je saradnik Državne majstorske radionice Mila Milunovića.

– Majdine slike bile su izuzetno cenjene i tražene za vreme njenog kratkog života – ističe autor izložbe Tijana Stojiljković . – Bile su otkupljivane za kabinet predsednika države, Skupštinu, razne vladine institucije i muzeje. Malo je privatnih kolekcija moglo da ih poseduje dosta dugo posle njenog odlaska jer su slike koje su ostale bile zatvorene i dostupne javnosti samo prilikom manjeg broja organizovanih izložbi. To i jeste razlog što likovna publika ne zna puno o delu Majde Kurnik. Zbog toga ostaje na današnjim generacijama istoričara umetnosti da ne dozvolimo da se njeno ime i delo zaboravi.

Stvaralački naboj ove umetnice prekinula je njena bolest i prerana smrt, a tokom samo 15 godina, uspela je da dostigne visoko mesto u tokovima srpske umetnosti 20. veka i da poseban pečat beogradskom slikarskom krugu, ističe se u najavi:

– U prvoj fazi njenog stvaralaštva, koja obuhvata čitavu šestu deceniju, oslanjala se na iskustva međuratne generacije starijih kolega, školovanih pretežno na Likovnim akademijama u inostranstvu, koji tada počinju da stupaju na likovnu scenu Beograda i koji su preuzeli na sebe ulogu nosilaca preporoda savremene srpske umetnosti. Od 1960-te pa do svoje smrti, Majda stvara dela slobodnog, širokog poteza, formati joj postaju veći, a centralni motiv čine izdužene pojedinačne ili grupisane figure mesečara, arlekina, pajaca, mađioničara, muzičara…

Autor Novosti

Možda Vam se svidi i