Diploma nije i neće nikada biti merilo pravog znanja osobe. Mnogo visokoobrazovanih osoba nakon fakulteta nije u stanju obavljati svoj posao u praksi.

M. je bio student Fakulteta u Novom Sadu. Želja mu je bila da se u budućnosti bavi izradom digitalnih igara. Upisao je fakutet informacionih tehnologija. Uskoro je shvatio da mu upisani fakultet ne pruža dovoljno znanja koje želi da primeni, pa je odlučio nešto preduzeti na svoju ruku.

Uz pomoć mnogih videa, prezentacija i tekstova sa interneta ( na engleskom jeziku), ubrzo je počeo raditi na svojoj prvoj video igri. Nakon nekog vremena se odlučio posvetiti samo onome što voli i odustao je od fakulteta. Svoju igru prodao je jednoj inostranoj firmi i sad radi za njih – bez diplome. U firmi su videli da zna šta radi i „papir“ mu nije bio važan.

R. je studirao Fakultet u Beogradu, softverski iženjering na privatnom fakultetu. Redovno studiranje i nakon četiri godine završio sa prosečnom ocenom 10. Počeo je raditi još na trećoj godini i kako kaže, danas šest godina kasnije, dobro zarađuje a diplomu mu niko nije tražio. Znanje, mnogo rada i nakon fakulteta i usavršavanje, ga je poguralo do dobre zarade i dobrog posla.

A. je pre dve godine diplomirala ekonomiju – Poslovni menadžment. Zaposlena je u trgovini kao kasirka. Pre nekoliko meseci bila je na razgovoru za posao poslovne sekretarice. Sam razgovor dobro je prošao – uspela se pohvaliti odličnim uspehom tokom studiranja. Na praktičnom delu potpuno se izgubila. Tražili su od nje da proknjiži nekoliko računovodstvenih promena u programu koji koriste, napravi popis radnika i njihovih plata abecednim redom, izračuna prosečnu platu i napiše izmišljeni dopis na engleskom jeziku budući da firma posluje i u inostranstvu.

Popis je još nekako i odradila – uspela je u excelu pronaći način da pedeset imena poređa abecedno. Formule za prosek se nije setila. Što se tiče računovodstva, teoretski je znala kako se promene knjiže, ali se sa programom koji je morala koristiti u ovoj firmi nije snašla. Ni s engleskim jezikom nije bolje prošla, slabo se koristila stručnim terminima. Naravno, posao nije dobila, iako je imala diplomu.

Zaključak je jednostavan – diploma nije merilo znanja.
Žalosno je da velik broj ljudi sa diplomom u ruci, nakon studiranja, ne može kvalitetno odrađivati posao za koji su se školovali, ulagali vreme i novac.

Možda Vam se svidi i