U srednjim školama na teritoriji Beograda, Vrnjačke Banje, Niša i Šapca od ponedeljka, 25. oktobra, primenjivaće se model kombinovane nastave, saopštilo je Ministarstvo prosvete.
Drugi model nastave podrazumeva da se obrazovno-vaspitni proces organizuje kombinovanjem neposredne nastave i nastave na daljinu, a odeljenja su podeljena u grupe.
Tim za praćenje i koordinisanje primene preventivnih mera u radu škola doneo je danas odluku da se drugi model organizacije obrazovno-vaspitnog rada, odnosno kombinovana nastava od ponedeljka, 25. oktobra primenjuje u srednjim školama na teritoriji Beograda, Vrnjačke Banje, Niša i Šapca. Odluku o eventualnom prelasku svih škola na onlajn nastavu donosi Krizni štab, a dok ne bude doneta takva odluka Tim za škole će, kao i do sada, donositi odluku o modelima nastave u određenim lokalnim samoupravama, saopštilo je Ministarstvo prosvete Srbije.
U saopštenju se navodi da drugi model nastave podrazumeva da se obrazovno-vaspitni proces organizuje kombinovanjem neposredne nastave i nastave na daljinu, a odeljenja su podeljena u grupe.
Pre donošenja odluke, za svaku lokalnu samoupravu razmatrani su opšta epidemiološka situacija, podaci iz nadzora o obolevanju od kovid-19 kod učenika i nastavnika, kao i podaci o utvrđenim klasterima obolelih, odnosno broju odeljenja i grupa koja su prešla na drugi i/ili treći model nastave usled obolevanja učenika.
U svim ostalim osnovnim i srednjim školama u Srbiji se primenjuje prvi model organizacije obrazovno-vaspitnog rada koji podrazumeva neposrednu nastavu u školama.
Prema podacima iz nadzora preuzetim iz elektronskog sistema “Servis javnog zdravlja” koje je Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja dostavio Institut za javno zdravlje “Milan Jovanović Batut” u nedelji od 14. oktobra do 20. oktobra 2021. godine broj obolele dece školskog uzrasta od 6 do 18 godina bio je 4.372 (0,57 odsto) obolelih.
U osnovnim i srednjim školama na teritoriji Srbije ukupno 72 odeljenja, koja su zbog najmanje tri slučaja infekcije učenika u odeljenju, promenila su način organizacije rada sa neposrednog rada na onlajn nastavu u poslednjih 10 kalendarskih dana.
Ukupno su 1.003 odeljenja koja su zbog najmanje dva slučaja infekcije učenika u odeljenju promenila
način organizacije rada sa neposrednog na kombinovani model u proteklih 10 kalendarskih dana i 157 grupa u kojima se iz kombinovanog modela nastave prešlo na onlajn zbog pojave tri slučaja infekcije učenika, u proteklih 10 kalendarskih dana.