I dan danas, kafa je jedan od retkih proizvoda koji povezuje skoro svakog od nas. Gde da krenemo, a želimo da se vidimo sa prijateljima, uobičajen poziv jeste „idemo li negde na kafu?“ . Ovaj mirisni napitak uspeo je da opstane, bez obzira na pojavu mnogih drugih napitaka, čak se i čaj nalazi iza kafe po konzumiranju! I dok su se sa godinama pojavljivali novi, uvek različiti načini njenog spremanja, kafa je  ostala sinonim za uživanje i opuštanje. Oni koji sa bave nekom delatnošću koja ima veze sa kafom,  slažu se da je ispijanje i spremanje kafa umetnost, a mnogi su svojom kreativnošću i načinima pripreme uspeli da nam dokažu da za ljubav prema kafi ne postoje granice.

Jedni od njih su i porodica Popadić, koji su nakon borbe i rada oko kafeterije, kafića u Sremskoj Mitrovici, gde se godinama ispijaju razne vrste kafe, odlučili da pokrenu i sopstvenu proizvodnju napitka koji na ovim prostorima obeležava, ne samo početak dana, već skoro svako druženje.

Doneti čudo u svoj život je lako – morate početi svako jutro s ugodnim ritualom. Za mnoge, to je kafa, ali nije svaka kafa ista…

Postoji mnogo vrsta kafe, a i načina pečenja. Metodu prženja kafe i vrstu kafe, porodica Popadić je odabrala, o regiji odakle dolazi kafa i ponudu za kafu, kakvu biste kafu želeli probati ispričao je za Ozon Media, Milorad Popadić.

Početak, ovog posla kao i svakog drugog, nije lagan. Iako su već znali šta žele bilo je potrebno dodatno učiti i dobro se pripremiti za proces koji očekuje ovu porodicu.

  • Samo ova knjiga je na primer kupljena za 200 dolara, čekao sam mesec ipo dana, knjiga je enciklopedija o prženju kafe i šta sve treba ispoštovati da bi kafa bila ono što jeste, priča Milorad Popadić.

Literature je jako teško pronaći, pa ja to pionirski, sa dosta entuzijazma i želje ulazim u to, drago mi je što svake nedelje nailazim na nove ljude, pisao mi je i čovek sa Sumatre pa se ponudio da uvozim kafu sa Sumatre. Uz sve ovo shvatate koliko je ovo ozbiljno i široko, i naravno možete da profitirate. Našu kafu piju u svojoj kući, piju po firmama, to je dosta široko tržište a da ne pričam o vrstama kafe koje možete da proizvodite. Za ovaj posao je potrebno mnogo energije i dosta ljudi, dodaje Popadić.

Kako sve počinje?

NA SAMOM POČETKU, pre svega potrebno je da se registruješ za preradu kafe i čaja, pošto si prerada to podrazumeva jednu posebnu kontrolu koju će izvršiti nadležna inspekcija. Prerada podrazumeva to da ti kupuješ sirovu kafu a kod Ministarstva finansija se vade sve dozvole, uglavnom vezane za akcize, tj akcizne marke, jer je kafa akcizna roba. Tu je mali problem koji može da traje nekoliko dana, ima dosta papira da se izvadi, svi ti papiri idu u Zavod za izradu kovanog novca, zatim oni izdaju akcizne markice, tada već imaš pravo da pržiš kafu.

Većina pržionica rade na staromodan način, a ovaj pržionik koji ja imam je jedini pržionik u Srbiji. Od prvog dana je moja želja da stvorim svoj brend, ubeđen da će KFTRJ brend biti opšte poznata stvar u Srbiji, bivšoj Jugoslaviji, pokrenućemo inicijativu da se zaštitimo na nivou bivše Jugoslavije jer nam je ideja da taj brend širimo dalje.

KFTRJ nije samo kafa, biće cela linija u smislu majica, dukseva, kačketa. Prvi put sam to video u Nemačkoj i sticajem okolnosti sam upoznao ljude koji su bili u svetu kafe, dobio sam njihove savete i jednostavno se tako otvorilo, ali u Srbiji je literatura jako teška jer nije savremena što se tiče kafe, tako da literaturu nabavljam online.“

Za sve je potrebno iskustvo, nigde se ne ide glavom kroz zid

Milorad Popadić je rano ušao u političke vode, prvo kao Koordinator kancelarije za mlade, zatim i   stručni saradnik za rad sa mladima pri Gradskoj upravi za kulturu, sport i omladinu, i sam kaže da mu je to iskustvo značilo.

  • Politika je dobra jer vas nauči da razgovarate sa ljudima, gde da tražite, kako da se ponašate u situacijama i meni je to bilo ogromno iskustvo. Ja sam 15 godina u jednoj jedinoj političkoj stranci, nažalost više nije aktuelna ali sam kroz političko delovanje naučio dosta toga i puno mi pomaže.

Moj interes je jasan, da stvorim svoj brend, upoznam ljude, dovedem ljude u ovaj grad i da Mitrovicu stavim na mapu.

Možda Vam se svidi i