Sremska Mitrovica – Call centar za pomoć građanima starijim od 65 godina u Sremskoj Mitrovici sa radom je počeo 16. marta, samo dva dana nakon uvođenja vanrednog stanja u zemlji i do sada je njemu upućeno preko 3.700 poziva.
U Call centru je angažovano 25 volontera Kancelarije za mlade, a predvođeni su koordinatorkom Biljanom Matić.
“Na predlog lokalne samouprave Grada Sremska Mitrovica i Kriznog štaba vrlo brzo po uvođenju vanrednog stanja u Srbiji formiran je Call centar i mislim da smo među prvim gradovima u zemlji u kojima je ovakav sistem zaživeo i koji zaista jako dobro funkcioniše. Od početka rada, pa do danas Call centar je na raspolaganju svim građanima, ne samo starijim od 65, ali njima prvenstveno 24 sata, sedam dana u nedelji”, priča za Ozon Matić.
Ona kaže da je najveći broj poziva upućen sa zahtevom za pomoć oko nabavke namirnica i lekova, ali bilo je i drugih molbi, kao i brojnih pitanja.
“Susreli smo se sa raznim situacijama do sada, neki pozivi su nas nasmejali, neki rastužili, ali na sve smo odgovorili. Polazimo od toga da svako smatra da je njegov problem najveći i zaista verujemo da je za naše starije sugrađane bio veliki šok kada su dobili totalnu zabranu kretanja, tako da su nas najviše zvali ljudi koji nisu imali nikog ko bi im obezbedio osnovne stvari za život. Po neki poziv nas je namsejao, kao jedne bake koja je rekla kako je čula da volonteri pomažu starijim i pitala možemo li i njoj jednog volontera dati, ali bilo je i onih koji su nas rastužili, kao kada nas je jedna naša sugrađanka pozvala i rekla da joj je preminuo suprug, da su bili sami u stanu i da ne zna šta da radi”, objašnjava Matić.
Call centar u Sremskoj Mitrovici je zaista jako dobro organizovan i sjajno funkcioniše. Za rad u samom Centru angažovano je 25 volontera od 16 do 26 godina starosti, dok je za terenski rad obuku prošlo 200 volontera starosti od 20 do 40 godina.
“Nakon odluke da se oformi Call centar pozvala sam grupu volontera Kancelarije za mlade i njih 25 mi se odmah prijavilo za rad, oni su tada upoznati sa obavezama koje će morati da ispune, sa odgovornošću koja će biti na njima, a bilo je potrebno da za rad dobiju i pismenu saglasnost roditelja koju su zaista svi roditelji potpisali. Naši volonteri su dobri mladi ljudi, vrlo kreativni, pametni, tako da su, na primer sami osmislili i kreirali obrasce koje ispunjavaju tokom svakog poziva, a koji su im omogućili da na brz i efikasan način prikupe sve potrebne informacije od osobe koja upućuje poziv i kojoj treba pomoć. Ja sam gledala da budem tu kao neko ko će im obezbedila sve što je potrebno za nesmetan rad”, priča Matić.
Ona dodaje da su volonteri u Centru po njegovom formiranju radili u pet smena, ali da se vremenom broj istih smanjivao. Terenski volonteri su se maksimalno štedeli u onoj meri u kojoj je to bilo moguće, jer kako kaže Matić, niko ne zna još uvek koliko će vanredno stanje potrajati, a volonterski rad je na dobrovoljnoj bazi i potrebno je razmišljati racionalno, isto tako i posao i zaduženja deliti.
“U početku smo radili u pet smena, ali obim posla smanjio, jer su određene mere Vlade ublažene i slično, pa smo u skladu sa tim i broj smena smanjili, tako da sada odrađujemo dve smene u kancelariji, a treća se radi od kuće. Prve dve nedelje su nam bile udarne, nekada je dnevno bilo po 300 poziva i preko 150 izlazaka na teren. Tada smo se trudili da taj izlazak obavimo u roku od 24 sata po pozivu, međutim sada pomoć dostavljamo u roku od dva, do tri sata. Svaki poziv je uredno evidentiran, baš kao i izlazak na teren, zapisane su sve adrese, svi zahtevi, evidencija koju vodimo je precizna, tačna, pregledna”, objašnjava dalje Matić.
Ona kaže da su povratne informacije koje dobijaju od građana pozitivne i ohrabrujuće. Rad, trud, uloga Call centra su prepoznati i cenjeni.
“U Centru vlada jedna prijatna atmosfera, jer su pre svega ovde mladi koji zaista vole to što rade. Svi znaju svoja zaduženja, obaveze, ali uvek nam ostane vremena i da se malo družimo, da se opustimo, razgovaramo, prosto svi smo se dobro upoznali i funkcionišemo kao jedna velika porodica. Prostorije Kancelarije za mlade i Turističke organizacije u kojima je smešten Call centar volonteri su počeli da doživljavaju kao drugu kuću. Moram da kažem da su zabrinuti za školu, pogotovo maturanti, da su veoma odrgovorini i po tom pitanju, a u prilog da je to tako govori i činjenica da svoje smene organizuju prema obavezama ka školi, a često se dešava i da ovde uče zajedno. Mogi slobodno da kažem da su naši volonteri sjajni mladi ljudi, dobri đaci, na sve njih sam jako ponosna, jer su ovde od prvog dana, niko od njih nije odustao, vredni su, odgovorni, savesni. Ovo im je jedno veliko životno i radno iskustvo, ovde su stekli dobre radne, ali i prijatelje. Call centar je namenjen za sve naše sugrađane, prvenstveno one starije od 65 i moji volonteri i ja sam im na usluzi dokle god im naša pomoć bude bila potrebna”, završava Matić.
Foto: Čedomir Nedeljković