Sremska Mitrovica – U okviru projekta „Edukacija aktera na principima EIAT platforme i promocija ruralnog i ekoturizma“ danas je u sremskomitrovačkoj Gradskoj kući održana edukativna radionice za aktere sa teritorije Fruške Gore – Petrovaradina, Sremskih Karlovaca, Beočina, Bačke Palanke, Šida, Iriga, Inđije i Sremske Mitrovice.
Ekspert iz oblasti seoskog turizma i direktor Turističke organizacije Ljig Vladimir Ivanović bio je jedan od današnjih predavača, on je govorio na temu “Razvoj turističkog proizvoda”, odnosno kako o tome kako početi i opremiti domaćinstvo za smeštaj i ishranu turista, koje su koristi od prodaje sopstvenih domaćih proizvoda, sprovođenju postupka kategorizacije smeštaja u domaćoj radinosti.
Ivanović je prisutnima govorio i o tome šta je proizvod ekoturizma, koji su zakonski propisi iz ove oblast, izvori finansiranja projekata u turizmu i o konceptu poslovanja ruralnog i ekoturizma.
“Danas ću prisutnima govoriti o zakonskim propisima, ali i o marketinškim alatima kako što pre, lakše i jeftinije doći do što većeg broja gostiju, kako ostvariti veću zaradu. Srem kao i mnogi region u Srbiji ima mnogo više potencijala i resursa nego što ima turističkih proizvoda, ali mnogo je lakše napraviti turistički proizvod kada postoje potencijali, nego ih stvarati. Srem ima brojne turističke atrakcije od istorijskih, preko kulturnih, do prirodnih dobar treba ih samo upakovati u turistički proizvod koji opet mora da ima neku dimenziju i cenu. Tržište je ogromno, samo treba razmišljati o tome kome se obraćamo, kome nudimo i koje proizvode”, rekao je Ivanović, on je dodao da je današnja konkurencija izuzetno velika i jaka, te da treba naučiti na koji način se istaći i privući goste.
Drugi predavač danas je bio Miloš Gajić koji je govorio na temu “Uloga i značaj internet marketinga u turizmu“.
Osnovne informacije o projektu „Edukacija aktera na principima EIAT platforme i promocija ruralnog i ekoturizma“:
Centar za istraživanja i studije turizma u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija, Vlade Republike Srbije u periodu od maja do decembra meseca 2019. godine realizuje projekat pod nazivom „Edukacija aktera na principima EIAT platforme i promocija ruralnog i ekoturizma“.
Cilj projekta je podizanje konkurentnosti destinacije Sandžaka i Fruške gore u domenu ruralnog i ekoturizma kojem će se pridružiti oko 250 ključnih aktera iz turističke industrije iz ove dve opštine, među kojima su predstavnici javnog (nadležna resorna ministrastva, pokrajinski sekretarijati, nadležna lokalna uprava) i privatnog sektor (hotelijeri, ponuđači smeštaja, proizvođači suvenira, organske hrane, domaće i nacionalne privatne kompanije, turističke agencije itd.), akademski sektor i organizacije civilnog društva.
Tokom projekta realizovaćemo edukaciju aktera kroz organizaciju 6 edukativnih radionica na dve teritorije tokom septembra i oktobra meseca u cilju podizanja konkurentnosti destinacije Sandžak i Fruška gora u domenu ruralnog i ekoturizma, unapređenju znanja i veština ključnih aktera, kao i stvaranju uslova za prekograničnu saradnju.
Nakon sprovedenih radionica na kraju projekta, tačnije u novembru mesecu organizovaćemo završnu konferenciju sa ciljem predstavljanja inicijative u domenu ruralnog turizma i ekoturizma na teritoriji Fruške gore i Sandžaka, sa posebnim akcentom na razvoj turističkih proizvoda, marketinške aktivnosti, brendiranje i primenu standarda. Događaj će okupiti sve aktere turističke industrije iz 8 opština sa teritorije Fruške Gore (Petrovaradin, Sremski Karlovci, Beočin, Bačka Palanka, Šid, Sremska Mitrovica, Irig i Inđija) i sa 6 opština sa teritorije Sandžaka (Novi Pazar, Sjenica, Tutin, Prijepolje, Nova Varoš, Priboj) koji su prošli edukaciju. Pored učesnika edukacije poziv na konferenciju biće upućen svim partnerima iz turističke industrije u Srbiji i regiona, partnerima iz međunarodnih organizacija, diplomatskih zajednica, itd.