UZNEMIRUJUĆE FOTOGRAFIJE! Pojačana kontrola policije: alkotest obavezan, pojas i na zadnjem sedištu…

Od strane Ozon
0 komentari

Sremska Mitrovica – U poslednjih sedam dana aprila meseca u Sremu su se dogodile tri saobraćajne nesreće u kojima je život izgubilo čak šest lica. Tri osobe su poginule na području opštine Ruma, a isto toliko i na području Stare Pazove i to vozač i suvozač u automobilu i jedan biciklista.

Pored toga dogodile su se dve nesreća na području Pećinaca u kojima su dvojica motorista zadobila teške telesne povrede, kao i jedna nezgoda u Inđiji u kojoj je devojka zadobila, takođe teške telesne povrede opasne po život.

Veliki broj nesreća sa tragičnim ishodom se prethodnih dana desio ne samo na prostoru Srema, nego i na prostoru čitave Republike Srbije, pa s tim u vezi nadleži najavljuju veliku preventivnu medijsku kampanju, ali i pojačane kontrole u narednom periodu.

Nešto više o tim merama rekao je načelnik Odeljenja saobraćajne policije u Policijskoj upravi u Sremskoj Mitrovici Vladimir Roljić. On je na samom početku danas održane konferencije za medije istakao da statistički podaci o broju nesreća u prva četiri meseca ove godine govore da se za čak 13% njihov broj smanjio u odnosu na isti period 2018. godine, ali da nedavni događaji ipak šalju veliku opomenu svim vozačiima, a vrlo jasan znak pripadnicima saobraćajne policije da pojačaju sve mere iz svoje nadležnosti.

Zajedničko za većinu nesreća koje su se nedavno desile u Sremu, prema rečima Roljića, jeste vožnja noću i činjenica da su ih mahom uzrokovali vozači pod uticajem alkohola.

“Zbog velikog broja nezgoda odlučili smo da pored naših represivnih aktivnosti pokušamo i preko medija da dopremo do svih učesnika u saobraćaju, da im pokažemo, ukažemo, objasnimo šta se to događa na putevima u Sremu, kakve opasnosti postoje, na čega treba da obrate posebnu. Analizom koju smo sproveli došli smo do zaključka da od svih faktora bezbednosti saobraćaja, a to su čovek, vozilo, put i okruženje najveći problem je nažalost čovek, sve se vrti i sve zavisi od njega. Kod čoveka opet najveći problem su stavovi, negativni stavovi o potrebi poštovanja saobraćajnih propisa o bezbednosti, iz tih stavova dalje proizilaze negativna ponašanja – saobraćani prekršaji i nesreće izazvane istim. Veliki broj ljudi ima pogrešno izgrađene stavove o tome da je normalno i da je običaj popiti “čašicu” kada god je prilika, bilo lepa ili ružna, da je red da se popije, da je biti mlad i ne vezati pojas biti “in”, da je bezbedno provozati se biciklom noću bez svetla, da je u redu kroz naselje voziti i preko dozvoljenih 50 km/h, da pojas odmaže, a ne spašava i tako dalje. Iz takvih stavova ljudi čine prekršaje, ne koriste pojas, voze pod uticajem alkohola, voze brže od dozvoljenog, prolaze na crveno svetlo na semaforu i sve to rezultuje saobraćajnim nezgodama. Iz njih nastupaju razne posledice, od najbezazlenijih kao što je materijalnih šteta, manjih i većih razmera, preko lakih i teških povreda, invaliditeti, radne nesposobnosti, traume za ceo život, pa sve do smrti, porodičnih tragedija”, priča Roljić.

On dodaje da je saobraćajna policija samo jedan deo činilaca bezbednosti saobraćaja u državi i da će preuzimati ono što je u njenoj nadležnosti, a to je kontrola u regulisanju saobraćaja.

“Mi smo ove godine za prva četiri meseca sankcionisali blizu 15.000 saobraćajnih prekršaja, a samo u zadnjih 7 dana aprila meseca napisano je 150 kazni za vožnju pod uticajem alkohola, 25 lica je zadržano na trežnjenju, što je veliki broj i govori nam da moramo da pojačamo represivne mere”, rekao je načelnik.

Roljić je najavio da će bez obzira na doba dana svaki vozač koji bude zaustavljen u narednom periodu biti i alkotestiran, kao i da će se kontrola brzine kretanja vršiti kako tokom dana, tako i tokom noći sa devet radarskih uređaja.

Procenat vezivanja sigurnosnog pojasa kod vozača i suvozača u Sremskom okrugu iznosi 90%, ali je zato prosek putnika koji se vežu na zadnjem sedištu 15%, te će se vršiti pojačana kontrola i ovog prekršaja.

“Pored alkohola, pojasa i brzine, kontrolisaćemo pojačano i dve ranjive kategorije učesnika u saobraćaju koji su posebno karakteristični za našu Policijsku upravu, a to su pešaci i biciklisti. Mi smo Uprava sa najvećim brojem stradanja biciklista u saobraćaju, prošle godine poginulo je sedam biciklista, najviše u Srbiji. Imamo veliki broj biciklista, mali broj biciklističkih staza i često dolazi do konflikata između teških teretnih vozila, putničkih automobila s jedne i biciklista sa druge strane. Takođe, čest uzrok nesreća u kojima učestvuju biciklisti jeste njihova neosvetljenost”, objašnjava dalje načelnik.

Prošle godine 12 pešaka je izgubilo život na sremskim putevima, od toga čak njih 11 je stradalo tokom noći, to su uglavnom starija lica koja se kreću noću ili u ranim jutarnjim satima putem van naselja.

“Želeo bih da podestim i pešake da su u obavezi da koriste svetlo obojeni prsluk, kazna za one koji to ne čine iznosi 3.000 dinara”, nastavlja Roljić i kratko dodaje da je i upotreba mobilnih telefona tokom vožnje takođe sve češći prekršaj koji vozači čine.

“Pored represije i prevencija je nešto čime se mi bavimo, učestvujemo aktivno u nizu medijskih i drugih kampanja, a sarađujemo i sa Savetom za bezbednost saobraćaja Grada Sremska Mitrovica. Prevencija je podednako, ako ne i važnija od represije”, rekao je načelnik.

Roljić je najavio i da će se tokom maja meseca ponovo realizovati kampanja “Matura” usmerena na učenike završnih razreda srednih škola. U okviru te akcije predstavnici policije održaće niz edukativnih predavanja o poštovanju javnog reda i bezbednom učešću u saobraćaju.

Medijska kampanja u koju smo krenuli, zajedno sa represivnim merama, pojačanim kontrolama, nadam se da će dopreti do vozača, da će uticati na njih da promene svoje stavove i ponašanje i da će stanje bezbednosti u saobraćaju biti još i bolje.

Možda Vam se svidi i