Podrška razvoju seoskog turizma

Od strane Ozon
0 komentari

Sremska Mitrovica – Agencija za ruralni razvoj Grada Sremska Mitrovica izradila je veb prezentacije, odnosno internet sajtove za tri seoska turistička domaćinstva. U pitanju su Domaćinstvo „Čikić“ iz Zasavice I – www.cikiczasavica.com, zatim „Mila“ iz Manđelosa – www.domacinstvomila.com, kao i Gostinska kuća „Nana“ iz Noćaja – www.guesthousenana.net. Sva tri sajta su u toku jučerašnjeg dana u Zasavici I predstavljena medijima, tom prilikom prezentovan je i englesko – srpski rečnik za subjekte seoskog turizma.

„Seoski turizam danas je veoma značajan izvor prihoda od nepoljoprivrednih aktivnosti na selu i veoma značajan za unapređenje ruralne eknomije, upravo zato Agencija za ruralni razvoj grada Sremska Mitrovica veliku pažnju posvećuje i podržava subjekte koji se na teritoriji grada bave ovom oblašću. Godinama unazad organizujemo eukacije različitog tipa, studijska putovanja, seminare, a danas smo se u Zasavici okupili iz nekoliko razloga. Najpre da ispromovišemo tri nova sajta koje smo obezbedili za tri subjekta koji se bave seoskim turizmom, to su subjekti koji do sada nisu imali ovu vrstu internet prezentacije i radi se o upravo Seoskom domaćinstvu Čikić iz Zasavice I, zatim o Domaćinstvu „Mila“ iz Manđelosa i Gostinskoj kući „Nana“ iz Noćaja. Na ovaj način smo im obezbedili jednu besplatnu ulaznicu u svet interneta i omogućili da njihovi proizvodi i usluge koje nude budu vidljivije i stranim i domaćim gostima – turistima“, rekao je Petar Samardžić, direktor Agencije za ruralni razvoj.

Drugi povod okupljanja jeste, kako objašnjava Samardžić, predstavljanje srpsko-engleskog rečinika namenjenog upravo seoskim domaćinstvima radi lakše komunikacije.

„Agencija je rečnike obezbedila za sve registrovane subjekte koji se bave seoskim turizmom, oni sadrže najvažnije reči i izraze na srpskom jeziku koji se u ovoj oblasti koriste prevedene na engleski, ali po sistemu onako kako se te reči i izgovaraju, tako da će biti velika pomoć u komunikaciji. Naši domaćini koji se i ne koriste engleskim jezikom uz rečnik će biti u mogućnosti da strane turiste dočekaju, ugoste i usluže“, rekao je Samardžić.

Treći razlog okupljanja jeste realizacija projekta „Korpa sremskih tradicionalnih proizvoda koja je u toku.

Projekat realizuje Ruralni centar „Sova“. Cilj ovog projekta je takođe podrška razvoju ruralne ekonomije na teritoriji Grada Sremska Mitrovica kroz mobilisanje lokalnih proizvođača poljoprivredno-prehrambenih i zanatskih proizvoda i subjekata koji se bave seoskim turizmom. Projektom je predviđeno formiranje korpe lokalnih proizvoda koja će se moći nabaviti kao korporativni poklon, a domaći i strani turisti će korpu ili pojedine proizvode iz nje moći da nabave kod lokalnih seoskih turističkih domaćinstava. Projektom se afirmiše seosko preduzetništvo i zanatstvo, propagira legalna proizvodnja domaćih proizvoda i promoviše ruralni turizam. Svi subjekti uključeni u projekat, i proizvođači i turistička domaćinstva, dobiće i odgovarajuću turističku signalizaciju, kako bi bili što vidjiviji domaćim i stranim turistima.

„Pored medija koje smo okupili kako bi im predstavili sajtove, danas su sa nama ovde i predstavnici subjekata seoskog turizma koji će moći da iznesu svoje potrebe u okviru projekta „Korpa sremskih tradicionalnih proizvoda“ čiji su oni jednu od ključnih aktera. Takođe omogućena je i međusobna komunikacija između ovih subjekata, razmena iskustava, dogovor oko zajeničkog nastupa na tržištu, oko ponude proizvoda i usluga u funkciji jedne zdrave konkurencije i unapređenja ruralnog turizma na teritoriji Grada Sremska Mitrovica“, dalje je rekao Samardžić.

Jučerašnji skup su podržali i predstavnici Turističke organizacije grada Sremska Mitrovica, Ruralnog centra „Sova“ i Gradske komisija za kategorizaciju turističkih objekata“,

„Turistička organizacija grada Sremska Mitrovica vrlo rado podržava projekte vezane za razvoj seoskog turizma na teritoriji našeg grada kao i okoline, prepoznali smo ono što je jako važno za dalji razvoj, plasiranje na tržištu i promociju ovog oblika turizma. Kada živite u gradu koji sa jedne strane ima ogroman potencijal sa svih asepkata turizma, kako kulturnih, tako i prirodnih, a sa druge strane imate i nedostatak smeštajnih kapaciteta onda seoska poljoprivredna domaćinstva dođu kao sjajno rešenje da te nedostatke nadomestite. Ono što ide na ruku razvoju ovog vida turizma jeste novi trend da se turisti masovno okreću ka onim intimnijim oblicima smeštajnih kapaciteta i traže onu atmosferu koja se dobija samo unutar jedne porodice, odnosno trend je da se izbegavaju veliki hotelski lanci“, rekla je Bojana Živković Santrač ispred Turističke organizacije Grada Sremska Mitrovica.

Marijana Došen, vlasnica Seoskog turističkog domaćinstva „Mila“ kratko je na jučerašnjem skupu rekla da će sajt koji su dobili od Agencije za ruralni razvoj biti izuzetno značajan, jer će pomoću njega biti vidljiviji na turističkoj mapi.

Na sva tri sajta nalaze se informacije o lokaciji, gastronimskoj ponudi, smeštajnim kapacitetima, galerija fotografija i naravno kontakti.

Na teritoriji Sremske Mitrovice registrovanih seoskih turističkih domaćinstava ima preko 15, a iz godine u godinu njihov broj se povećava.

Možda Vam se svidi i